Are US Taxpayers Funding Syrian Uprising? So says Wikileaks

WikiLeaks reports secret U.S. funding for Syrian opposition


Los Angeles Times|AP

The website provides documents to the Washington Post showing State Department financing of an anti-government satellite TV channel.

The Syrian revolution uses a strikingly familiar logo. The Otpor fist was originally used in Serbia in 2000, and handed off to the various movements trained by the US funded CANVAS organization.

WASHINGTON—The leaked documents show that the U.S. has provided at least $6 million to Barada TV and other opposition groups inside Syria, the newspaper said.

President Obama’s administration has reached out to Assad’s regime, hoping to persuade it to change its policies regarding Israel, Lebanon, Iraq and support for extremist groups. In January, the U.S. stationed an ambassador in Damascus, the capital, for the first time in five years.

The Post said it was not clear from the WikiLeaks documents whether the U.S. was still financing Assad’s opponents, though they showed funding had been set aside through September 2010.

Video Courtesy of Newsy.com

Multisource political news, world news, and entertainment news analysis by Newsy.com

Read More Here